Twój projekt

Współczesny mem_otyczny świat wymusza na nas spojrzenie na rzeczywistość w sposób horyzontalny, jednorodny i syntetyczny. Współcześni architekci tworzą potrzebne wszystkim dokumenty, rysunki techniczne, opisy swoich idei i koncepcji. Dobrze, jeśli projekty trafiają tylko na budowę. Lepiej, jeśli projekty są publikowane w sieci. Najlepiej jeśli następuje interakcja na płaszczyźnie: architekt – odbiorca informacji. W takiej krytycznej sytuacji, kiedy Twoje pomysły są poddawane krytyce musisz uzbroić się w pokorę i wysłuchać krytyki. Dobrze, jeśli nie bierzesz osobiście uwag dotyczących projektu, a najlepiej jeśli potrafisz uzasadnić swoje pomysły. Dobrze jest jeśli w sposób przekonujący i asertywny potrafisz obronić pomysł i wyartykułować swoje kreatywne myśli.
Twoja asertywność

Chyba podstawowym sposobem komunikacji wywodzącym się ze starożytnej demokratycznej Grecji była możliwość opowiadania historii na placu – przed świątynią – w przestrzeni publicznej. Dziś w quasi przestrzeniach publicznych ze względu na zagęszczone centra miast niestety ludzie nie komunikują SIĘ, a po prostu – komunikują, reklamują i przekonują innych do swoich produktów. Proszki do prania, napoje gazowane, czy prezerwatywy są podstawowymi produktami o których się mówi i reklamuje się je.

Moja sugestia jest prosta – zacznij traktować Twoje umiejętności i Twój warsztat architekta, jak produkt, czyli coś, co chcesz zaoferować innym. Przekonaj innych do tego, że potrafisz projektować, czyli planować. Twój sposób komunikowania i przedstawiania informacji niech będzie prosty i klarowny. Niech trafia do każdego mieszkańca naszej planety. Ucz się kreatywnie rozwiązywać problemy projektowe. Jak tylko nabierzesz doświadczenia i zyskasz tyle pewności siebie, aby komukolwiek pokazać Twój projekt – nie wahaj się zareklamować nawet najśmielszej wizji. Pamiętaj, aby pamiętać dlaczego podejmujesz różnego typu decyzje projektowe – to od nich zależy Twoja kariera i Twoja przyszłość. Pokaż się z najlepszej strony. Podczas prezentacji, czy rozmowy z przyjaciółmi. Nie udawaj, a podkreślaj swoje atuty. Zapominaj o minusach. Pamiętaj, że to Twoje życie i tylko Ty bierzesz za nie odpowiedzialność.

 

 

Podstawy dobrej Reklamy

Jak zaprojektować dobrą i przekonującą strukturę architektoniczną?

Z doświadczenia wiem, że najlepiej jest jeśli już podczas studiów rozpoczniesz przygodę z pracą na stanowisku młodszego asystenta architekta, czy tzw. praktykanta w biurze architektonicznym. Wiedza, jaką posiądziesz wcześniej pozostanie Twoja na długie lata.
Ćwicz swoje miękkie umiejętności pracy z ludźmi. Będzie to Twoje podstawowe narzędzie pracy w przyszłości.

 

 

Architektura dziś

Myli się ten, kto twierdzi, że dobra architektura nie wymaga reklamy ani promocji. W dzisiejszym świecie przepełnionym informacjami, należy i powinno się promować. Ponieważ konkurencja nie śpi – kreuj i twórz. Jeśli szukasz pracy – napisz o tym do gazety. Jeśli szukasz zleceń projektowych, to zadbaj o dobry wizerunek w mediach. Niech przyszli klienci wiedzą o Twoich profesjonalnych umiejętnościach zarządzania ich gotówką. Bądź profesjonalistą pod każdym kątem. Działaj precyzyjnie i skutecznie. Zaprojektuj swój sukces.

Zaplanuj to, że uda Ci się osiągnąć zamierzony cel i realizuj konsekwentnie swoje działania planistyczne. Myśl strategicznie o celu. Sądzę, że wymierne korzyści w realizacji planów daje technika tzw. ,,tip-top”.

Twoje tip – top

tip-top polega na konsekwentnym, ale bardzo powolnym, wręcz ślimaczym brnięciu do celu. Trudniej wtedy o potknięcie się o własne nogi, niż podczas truchtu lub biegu. Spiesz się powoli, ale to Ty ustalasz swoją prędkość przemieszczania się przed siebie.  Najpierw jest pomysł. Później podjęcie pierwszego mini kroku w kierunku do realizacji zamierzenia projektowego. Precyzyjnie zaplanowane działanie, które jest konsekwentnie wdrażane w życie da zaskakujące efekty!
Kropla drąży skałę

Podobnie, jak woda – życiodajny płyn – H2O, czyli dwa atomy wodoru i jeden tlenu. Dzięki temu związkowi chemicznemu powstało życie na ziemi. Woda jest najlepszym przykładem, że wszystko jest prawdopodobne i możliwe. Wystarczy obrać cel i działać z dnia na dzień.

 

 

BÓG, SEX, KASA

Według badań amerykańskich naukowców – powyższe 3 słowa są najczęściej wpisywanymi wyrazami w pole: HASŁO. Nieprzypadkowo. Otóż, jak potwierdzają moje badania: moje słowa generują reakcje, czyny i odpowiedzi na nie.

Zaprojektuj swój sukces już dziś i spełniaj marzenia. Wykup bilet na samolot do Dubaju lub Tokio. Poleć tam, gdzie jeszcze nigdy Ci się nie zdarzyło być. Zobacz wieżę Eiffel’a lub zbuduj domek z kart. Pobudzaj swoją wyobraźnię w sposób podobny to 10-latka.
W pracy architekta podejmując dojrzałe decyzje tworzysz coś, co wymaga inteligencji i umiejętności tolerancji i brania pod uwagę wymagań wszystkich użytkowników danej przestrzeni. Jednocześnie musisz pamiętać, że to tylko zabawa w projektowanie. Pozytywne nastawienie do pracy rodzi dobre i zdrowe relacje z innymi ludźmi. Nie bój się projektowania ani też ludzi, którzy krytykują Twoją pracę.

 

KONIEC